De Digitale School forum index De Digitale School
Forums van De Digitale School

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

boekenlijst vmbo 4

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Nederlands
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
suzanne1976

BerichtGeplaatst: Vr Aug 20, 2010 7:33 pm    Onderwerp: boekenlijst vmbo 4 Reageer met quote

Beste collega's,

na enkele jaren ga ik weer Nederlands geven aan vmbo-klassen. Nu heb ik daar eens naar de boekenlijst van de vierde klas gekeken, maar ik kom er niet echt wijs uit. Het lijkt mij wat bizar dat leerlingen Abeltje of Wiplala op hun lijst mogen zetten. Ik zou heel graag een voorbeeld willen hebben van een goede boekenlijst. Ik heb begrepen dat er een aantal jeugdboeken op de de lijst mogen, maar welke precies (Carry Slee, Francine Oomen?) en wat wordt er verder aangeraden aan literatuur? Als iemand mij aan een voorbeeldboekenlijst kan helpen, heel graag.

Alvast mijn hartelijke dank,

Suzanne Ruitenberg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 3:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Suzanne,

Is het jou gelukt een dergelijke lijst te krijgen??? Ik heb nu ook een VMBO klas (basis niveau) en de kinders schrikken zich rot van de vaak moeilijke en ouderwetse titels.

Als jij m inmiddels hebt zou ik graag een kopie ontvangen.

groet Sylvia
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Nederlands Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: