De Digitale School forum index De Digitale School
Forums van De Digitale School

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Oproep! help op zoek!

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Groep 3,4
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lukkrueng

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 3:30 pm    Onderwerp: Oproep! help op zoek! Reageer met quote

Dag allemaal,

Graag vraag ik uw aandacht om het volgende. In het kader van de opleiding Onderwijspedagogiek doe ik een onderzoek voor mijn masterthese naar talige vaardigheid (“narratieve competentie”) en de rekenvaardigheden van kinderen in groep 3 en 4.

Nationaal en internationaal is er veel aandacht voor dit concept en verschillende onderzoeken hebben het belang van narratieve competentie vastgesteld voor het (latere) schoolsucces van kinderen, daarom is dit onderzoek dan ook zeer relevant. Echter, over de precieze relatie van narratieve competentie en rekenvaardigheden van kinderen is er nog niet voldoende onderzoek gedaan. Om meer over deze relatie te weten te komen en om een bijdrage te leveren aan de kennis hieromtrent heb ik besloten om in het kader van mijn masterthese hier onderzoek naar te doen.

Om het onderzoek te kunnen uitvoeren ben ik op zoek naar scholen die zouden willen deelnemen aan dit onderzoek. Ik hoop daarom d.m.v deze oproep op deelname van scholen.

Het gaat om de groepen 3 en 4. Er zal een narratieve competentie test worden afgenomen op een af te spreken datum, waarop het voor de school uitkomt, in de periode tussen 11 april en 27 mei. De test is ontwikkeld door de Activiteit (Alkmaar) in samenwerking met prof. Dr. B. van Oers werkzaam aan de Vrije Universiteit, tevens mijn begeleider tijdens mijn onderzoek. De test kan klassikaal worden afgenomen en kost ongeveer een half uur. De uitkomsten van de test zullen vergeleken worden met de scores van de leerlingen op de cito rekenen. En om ook rekening te houden met de woordenschat van de kinderen wordt in het onderzoek de toets voor woordenschat van cito ook meegenomen. Behalve tijd vraagt het onderzoek van u verder geen speciale voorbereiding of inspanning. Uiteraard zult u te zijner tijd over de uitkomsten van het onderzoek gerapporteerd worden en ben ik bereid met u de uitkomsten van het onderzoek voor uw praktijk te bespreken.

Heeft u nog vragen omtrent het onderzoek of wilt u zich aanmelden kunt u mij een bericht sturen.

M.vr.gr.,

Wendy van Houten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Groep 3,4 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: