De Digitale School forum index De Digitale School
Forums van De Digitale School

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

rekenhoek

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Groep 3,4
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
evalien
Gast

BerichtGeplaatst: Di Sep 14, 2004 12:06 pm    Onderwerp: rekenhoek Reageer met quote

Hallo allemaal
Voor mijn rekenhoek in groep 3/4 ben ik op zoek naar leuke rekenspelletjes. Wie kan me helpen?
Naar boven
oud_edith

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2004 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

domino, ganzenbord etc....vooral in het begin van groep 3 leuk om de telrij goed in te oefenen...
verder kun je op internet veel sites vinden waar rekenhoeken zijn uitgelegd en omschreven.
succes ermee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
oud_edith

BerichtGeplaatst: Wo Sep 15, 2004 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

domino, ganzenbord etc....vooral in het begin van groep 3 leuk om de telrij goed in te oefenen...
verder kun je op internet veel sites vinden waar rekenhoeken zijn uitgelegd en omschreven.
succes ermee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
oud_Peet

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2004 8:20 pm    Onderwerp: Rekenhoek Reageer met quote

Ik loop altijd wat rommelmarkten af. Daar zijn vaak heel veel rekenspelletjes goedkoop vandaan te halen ( voor het geval je van je school niet honderden euro's aan spellen mag uitgeven) Inderdaad, domino, lotto, rekenpuzzels, vier op een rij, etc.
Je kunt ook zelf spelletjes maken: maak zelf flitskaartjes voor groep 3 door sommetjes op een leuk gekleurd kaartje te schrijven..op de achterkant het antwoord. Kinderen kunnen in tweetallen de stapel flitskaartjes nemen en elkaar om de beurt een vraag stellen. Heeft iemand het antwoord goed? dan krijgt hij/zij het kaartje. Wie heeft er aan het eind de meeste kaartjes??
mvangelder
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Sep 19, 2004 12:03 pm    Onderwerp: rekenhoek Reageer met quote

Ik ben dit jaar voor het eerst in 3 hiervoor 1/2 gedaan.
Hoekenwerk is nieuw voor groep 3, dus wij zijn ook aan het uitvinden!
Ik ben begonnen om onze rekenmethode te visualiseren.
Het eerste thema was bijv sprookjes en de doelen van dit blok waren o.a classificeren, patronen maken en herkennen etc.
Ik ben bv de verschillende kabouters uit het werkboek gaan kopieren en op gekleurde vellen geplakt en zo kunnen ze zelf dezelfde zoeken.
Die verschillende kabouters zijn er ook van veel naar weing enz.
Het leuke vond ik dat ze direkt aan de slag konden, het sprak aan omdat ze het herkende.
Naar boven
tanja n
Gast

BerichtGeplaatst: Di Sep 21, 2004 1:45 pm    Onderwerp: rekenhoek Reageer met quote

Lees het boek: "Op jou kan ik rekenen" van Niko Fijma. Zit in de OGO serie. Staat heel veel in over rekenen in de groepen 3 en 4.
Misschien heb je er iets aan...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Groep 3,4 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: