De Digitale School forum index De Digitale School
Forums van De Digitale School

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen 
 Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Zelfredzaamheid.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Thema's Onderbouw
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ingrid hankel
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 4:49 pm    Onderwerp: Zelfredzaamheid. Reageer met quote

Wij hebben 12 groep 1 leerlingen erbij gekregen en zijn erg veel tijd bezig met het aandoen van jassen, ritsen sluiten, knopen dichtdoen e.d.
Nu hebben we volgende week geen thema van Piramide en wil ik die week graag gebruiken om aan de zelfredzaamheid te werken.
Ik ben op zoek naar ideeen om het voor de kinderen aantrekkelijk te maken om hiermee te oefenen.
Heeft er ook nog iemand een diploma voor bijv. de jas aandoen?[/quote][/b]
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2005 5:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal onderaan op deze pagina:
http://www.kleutergroep.nl/School-welkom/welkom%20index.htm
Naar boven
jolly
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mrt 05, 2005 11:31 pm    Onderwerp: zelfredzaamheid Reageer met quote

wij hebben verschillende houten raampjes van stof met verschillende mogelijkheden nl. drukkers, gesp, houtje- touwtje, rits, klitteband ,veters, haakjes enz waarmee de kinderen kunnen oefenen, ook hebben we een beer in de klas met die verschillende mogelijkheden
zoals veters, drukkertjes, gesp enz.

groetjes.
Naar boven
marleena

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2005 7:22 pm    Onderwerp: jas aandoen Reageer met quote

Waarschijnlijk ken je al deze leuke en handige manier van jas aandoen maar ik vertel hem toch nog maar even.
Leg je jas op de grond en ga zelf bij 'het lusje staan' (de bovenkant van de jas) Buk voorover en doe je handen in de mouwen. Ga rechtop staan en doe de jas over je hoofd. En hij is aangetrokken!

Nog niet dicht maar toch scheelt het weer tijd.

Oudste kleuters laten helpen is ook vaak een hele goede manier van samenwerken.

succes Marleen
(juf van een groep 1 met 16 kinderen, dus geen hulp van oudste Crying or Very sad )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ingrid hankel
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 06, 2005 8:11 pm    Onderwerp: Zelfredzaamheid. Reageer met quote

Dank je wel voor de reacties. Die plankjes heb ik inmiddels ook en ik heb een blad ontworpen waar de kinderen een sticker op mogen plakken als ze een vaardigheid beheersen. Verder wordt het een week van oefenen. Ook voor de ouders heb ik een brief gemaakt om te vertellen wat we gaan oefenen met het verzoek om dat thuis ook te doen om er voor hun kind en succes van te maken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    De Digitale School forum index -> Thema's Onderbouw Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls